Niniejsza deklaracja dostępności jest zgodna z DECYZJĄ WYKONAWCZA KOMISJI (UE) 2018/1523 z dnia 11 października 2018 r. ustanawiającą wzór oświadczenia w sprawie dostępności zgodnie z dyrektywą Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/2102 w sprawie dostępności stron internetowych i mobilnych aplikacji organów sektora publicznego.
Fundacja Hospicyjna w Gdańsku zobowiązuje się zapewnić dostępność swoich stron internetowych zgodnie z przepisami Ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych (t.j. Dz.U. 2023 poz. 1440).
Niniejsze oświadczenie w sprawie dostępności ma zastosowanie do następujących stron internetowych:
www.fundacjahospicyjna.pl – 2016, 04.09.2024
www.hospicjum.info – 2017, 02.10.2023
www.opiekawytchnieniowa.pl – 2022, 20.06.2024
www.tumbopomaga.pl – 2019, 11.07.2023
www.opiekunrodzinny.pl – 2018, 14.08.2023
(Nazwa strony, rok publikacji strony internetowej, data ostatniej aktualizacji, po dokonaniu istotnej zmiany zawartości strony internetowej).
Fundacja Hospicyjna nie udostępnia żadnych aplikacji mobilnych.
Status pod względem zgodności z ustawą
Niniejsze strony internetowe są częściowo zgodna z Ustawą1 z powodu niezgodności lub wyłączeń wymienionych poniżej.
Treści niedostępne
· dokumenty zamieszczone w formie skanów i brak ich odpowiedników w formie dostępnej lub brak odwzorowania ich treści w stronie internetowej,
· treści i tabele sformatowane niezgodnie ze standardem dostępności,
· obrazki dodane w formie zdjęć, plakatów czy innych form graficznych, które nie posiadają opisów dodatkowych,
· wykresy, zwizualizowane struktury, które nie posiadają opisów dodatkowych.
Dla treści niedostępnych jest zapewniony dostęp alternatywny za pomocą kontaktu telefonicznego, korespondencyjnego, za pomocą środków komunikacji elektronicznej lub za pomocą tłumacza języka migowego, lub tłumacza-przewodnika, jeżeli Fundacja Hospicyjna udostępniła taką możliwość.
Wyłączenia
· multimedia nadawane na żywo,
· multimedia opublikowane przed dniem 23 września 2018 r.,
· dokumenty tekstowe i tekstowo-graficzne, dokumenty utworzone w programach przeznaczonych do tworzenia prezentacji lub arkuszy kalkulacyjnych opublikowane przed dniem 23 września 2018r, oprócz tych, których zawartość jest niezbędna do realizacji bieżących zadań Fundacji Hospicyjnej,
· treści będących w posiadaniu Fundacji Hospicyjnej, które nie zostały przez nią lub na jej rzecz wytworzone, sfinansowane albo nabyte, albo których dostosowanie do wymagań dostępności cyfrowej wymaga modyfikacji, do której Fundacja Hospicyjna nie jest uprawniona,
· linki do dokumentów w postaci plików pdf, doc, docx, xls, xlsx których nie wytworzyła Fundacja Hospicyjna,
· linki do stron internetowych innych organizacji.
Przygotowanie deklaracji w sprawie dostępności
Niniejszą deklarację sporządzono dnia 25.01.2024 r.
Deklarację sporządzono na podstawie wewnętrznej samooceny.
Deklaracja została ostatnio poddana przeglądowi w dniu 13.08.2024 r.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe
Jeżeli na którejś ze stron internetowych Fundacji Hospicyjnej występują problemy, które wynikają z niespełnienia wymogów dostępności cyfrowej dla użytkowników – można je zgłosić do osoby odpowiedzialnej za rozpatrywanie uwag i wniosków w tym zakresie:
· Imię i nazwisko: Lucyna Nowakowska
· E-mail: l.nowakowska@hospicjum.info
· Telefon: +48 58 345 90 60
Każdy użytkownik ma prawo:
· zgłosić uwagi dotyczące dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu,
· zgłosić żądanie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub jej elementu,
· wnioskować o udostępnienie elementów niedostępnych cyfrowo w innej alternatywnej formie, w przypadku gdy Fundacja Hospicyjna nie jest w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej.
Zgłoszenie powinno zawierać:
· dane kontaktowe osoby występującej z żądaniem,
· wskazanie strony internetowej lub jej elementu, które mają być dostępne cyfrowo,
· opis, na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla zgłaszającego najlepszy,
· wskazanie sposobu kontaktu z osobą występującą z żądaniem,
· wskazanie alternatywnego sposobu dostępu, jeżeli dotyczy.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Rozpatrzenie zgłoszenia nastąpi bez zbędnej zwłoki, jednak nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla Fundacji Hospicyjnej zbyt krótki, zgłaszający zostanie o tym poinformowany. Zostanie także podany nowy termin, do którego zgłoszone błędy zostaną poprawione. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące od daty zgłoszenia.
W przypadku gdy Fundacja Hospicyjna nie będzie w stanie zapewnić dostępności cyfrowej elementu strony internetowej zgodnie z żądaniem, niezwłocznie powiadamia osobę występującą z żądaniem o przyczynach braku możliwości zapewnienia dostępności cyfrowej wskazanego elementu i wskazuje alternatywny sposób dostępu do tego elementu.
Skargi i odwołania
Fundacja Hospicyjna ma prawo odmówić zapewnienia dostępności cyfrowej elementu strony internetowej, jeżeli wiązałoby się to z ryzykiem naruszenia integralności lub wiarygodności przekazywanych informacji.
W przypadku odmowy zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub wskazanego elementu strony internetowej Fundacji Hospicyjnej, wskazanych w żądaniu albo w przypadku odmowy skorzystania z alternatywnego sposobu dostępu przez osobę występującą z żądaniem, osoba ta ma prawo do złożenia do Fundacji Hospicyjnej skargi w sprawie zapewnienia dostępności cyfrowej strony internetowej lub elementu strony internetowej.
Ewentualną skargę można pocztą lub drogą elektroniczną na adres:
· Zarząd Fundacji Hospicyjnej
· Adres: Fundacja Hospicyjna, ul. Daniela Chodowieckiego 10, 80-208 Gdańsk
· E-mail: biuro@fundacjahospicyjna.pl
· Telefon: +48 58 345 90 60 Skargę można złożyć również do Rzecznika Praw Obywatelskich.
Dostępność architektoniczna
Lokalizacja i dojazd
Fundacja Hospicyjna, ul. Daniela Chodowieckiego 10, 80-208 Gdańsk
Hospicjum im. ks. Eugeniusza Dutkiewicza SAC, ul. Mikołaja Kopernika 6, 80-208 Gdańsk
Centrum Opieki Wytchnieniowej, ul. Mikołaja Kopernika 17c, 80-208 Gdańsk
Obiekt położony jest w centrum Gdańska na ulicy Kopernika i Chodowieckiego, w zacisznym miejscu przy lesie z możliwością przebywania na powietrzu w otoczeniu natury.
Lokalizacja umożliwia sprawny dojazd z różnych części Trójmiasta, zarówno komunikacją miejską, jak i własnym środkiem transportu.
Najbliższy przystanek:
Gdańsk Chodowieckiego (300 metrów) – przystanek tramwajowy, linie nr: 2, 3, 4, 6, 9, 12
Linie tramwajowe obsługiwane są pojazdami niskopodłogowymi i wysokopodłogowymi.
Przystanek SKM (Szybkiej Kolei Miejskiej w Trójmieście ) – Gdańsk Stocznia (800 metrów)
Parking + Miejsca postojowe
Dostępne są trzy oznakowane miejsca parkingowe przeznaczone dla osób z nie-pełnosprawnością bezpośrednio przed głównym wejściem do budynku przy ul. Kopernika 6 i dwa na parkingu przed budynkiem przy ul. Kopernika 17c. Plac przed tym budynkiem jest dobrze oznakowany i oświetlony.
Wejście
Do budynków prowadzą wejścia od strony ul. Kopernika i od ul. Chodowieckiego. Przy wejściach nawierzchnia jest równa i utwardzona. Do wejścia na ul. Kopernika 6 prowadzi prosty wjazd bez progów i utrudnień. Do wejścia na ulicy Chodowieckiego prowadzą schody. Do budynku na ulicy Kopernika 17c prowadzi prosty wjazd i pochylnia. Drzwi wejściowe na ul. Chodowieckiego i Kopernika 6 nie otwierają się automatycznie Drzwi wejściowe do budynku przy ul. Kopernika 17c są szerokie, dwuskrzydłowe bezprogowe i otwierają się automatycznie.
Budynek i jego pomieszczenia
Całodobowa i dzienna opieka wytchnieniowa prowadzona jest w nowowybudowanym Centrum Opieki Wytchnieniowej z 44 miejscami całodobowymi w 1 i 2- osobowych pokojach z łazienkami oraz 20 miejscami do opieki dziennej, salą seminaryjną (konferencyjną), pokojami spotkań z opiekunami, gabinetem psychologicznym, zapleczem socjalnym dla personelu, biurowym i technicznym. Cały obiekt, został wybudowany i oddany do użytku w 2023 roku i jest w pełni dostosowany do potrzeb dla osób z niepełnosprawnościami.
W pokojach są odbiorniki TV, klimatyzacja oraz systemy przywoławcze i okna na całej wysokości umożliwiające leżącym podopiecznym wyglądanie przez okno. Łazienki są bezprogowe, wyposażone w poręcze i uchwyty, umywalki z uchylnymi lustrami dostępne dla osób na wózkach, toalety z uchylnymi uchwytami, prysznice bezprogowe z siedziskami.
W budynku znajdują się dwie windy o wymiarach umożliwiających swobodny przejazd podopiecznym na łóżkach czy osobom na wózkach inwalidzkich.
Opieka paliatywna i hospicyjna prowadzona jest w budynku Hospicjum z 30 miejscami całodobowego pobytu w pokojach 1, 2 i 3- osobowych z łazienkami, pokojem spotkań, salą konferencyjną, kaplicą, zapleczem socjalnym i częścią administracyjno-biurową. W budynku
znajduje się winda. Łazienki w pokojach pacjentów są bezprogowe, wyposażone w poręcze i uchwyty, prysznice są bezprogowe. W pokojach znajdują się odbiorniki TV. Obiekt jest przystosowany do prowadzonej całodobowej stacjonarnej opieki medycznej.
Dostępność sali konferencyjnej
Sala konferencyjna (seminaryjna) znajduje się na parterze budynku przy ul. Kopernika 17c, prowadzi do niej trasa wolna od przeszkód, szerokie dwuskrzydłowe drzwi i bezprogowe przejazdy umożliwiają korzystanie z niej osobom na łóżkach czy wózkach inwalidzkich.
Dostępne jest odpowiednie nagłośnienie, możliwość regulacji natężenia oświetlenia, duży ekran i sprzęt do prezentacji multimedialnych.
Sala konferencyjna w budynku przy ul. Kopernika 6 posiada wejście dostępne dla osób ze szczególnymi potrzebami i znajduje się na prawo od Recepcji.
Istnieje możliwość poruszania się na wózku, brak progów przy wejściu do sali. Wyposażona jest w regulowane nagłośnie, oświetlenie oraz duży ekran.
Oznaczenia
Budynki są wyraźnie oznakowane tablicami informacyjnymi przy wejściach. W budynku przy ul. Kopernika 17c oznaczenia są na tablicach tyflograficznych, w alfabecie Braille’a oraz wzmocnione czytelną i kontrastową grafiką dla osób niewidomych i słabowidzących. Dodatkowo zastosowano czytelne plany pomieszczeń i kody QR.
Informacje na temat rozkładu pomieszczeń w budynku są zapewnione w sposób wizualny, dotykowy i dźwiękowy.
Recepcja
Recepcja/Portiernia znajduje się na parterze po lewej stronie od wejścia do budynku na ul. Kopernika 6, prowadzi do niej prosty wjazd bez progów i utrudnień.
Recepcja w budynku przy ul. Kopernika 17c znajduje się na parterze na wprost głównego wejścia do budynku. Prowadzą do niej szerokie, dwuskrzydłowe, automatycznie otwierające się drzwi bez progów.
Trasa wolna od przeszkód
Aranżacja przestrzeni, szerokość korytarzy i drzwi umożliwia pełny dostęp do budynków przy ul. Kopernika. W budynku przy ul. Kopernika 6 winda znajduje się w korytarzu po lewej stronie od wejścia.
Budynek przy ul. Kopernika 17c w całości dostosowany jest do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, nie ma barier architektonicznych poziomych i pionowych.
Aranżacja przestrzeni, bezprogowe przejścia, szerokość korytarzy i drzwi umożliwiają pełen dostęp dla osób z niepełnosprawnościami do pomieszczeń w budynku.
Dwie windy znajdują się tuż obok Recepcji, na wprost wejścia.
Toalety
Na parterze budynków dostępne są toalety przystosowane do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami, w tym z niepełnosprawnością ruchową.
Wszystkie łazienki przeznaczone do użytku dla podopiecznych na piętrach wyposażone są w poręcze i uchwyty; umywalki z uchylnymi lustrami dostępne dla osób na wózkach inwalidzkich, toalety z uchylnymi uchwytami oraz prysznice bezprogowe z siedziskami.
Pies asystujący
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W każdym przypadku możliwy jest dostęp alternatywny poprzez zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby.
Dostępność cyfrowa
Strona internetowa Fundacji Hospicyjnej jest dostosowana do potrzeb osób ze szczególnymi potrzebami: istnieje możliwość zwiększania/zmniejszania rozmiaru czcionki, zmiany koloru strony i czcionki na kontrastowy, możliwość edytowania wyglądu nagłówków, które są linkami do dalszych podstron internetowych.
Dostępność komunikacyjno-informacyjna
Dostępność komunikacyjno-informacyjna jest zapewniona na wniosek osoby ze szczególnymi potrzebami w komunikacji z Fundacją Hospicyjną w formie określonej w tym wniosku.
W sytuacji niemożności skorzystania ze spotkań osobistych, możliwe są konsultacje online lub telefoniczne z osobami udzielającymi świadczenia w procesie/projekcie.
W każdym przypadku możliwy jest dostęp alternatywny poprzez zapewnieniu osobie ze szczególnymi potrzebami wsparcia innej osoby.
Obsługa osób z dysfunkcją narządu słuchu
W Fundacji Hospicyjnej, zgodnie z Ustawą z dnia 19 sierpnia 2011 r. o języku migowym i innych środkach komunikowania się (t.j. Dz.U. 2023 poz. 20), osoba doświadczająca trwale lub okresowo trudności w komunikowaniu się – tj. osoba uprawniana ma:
– możliwość skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego przy realizacji świadczenia medycznego w podmiocie leczniczym;
– prawo do swobodnego korzystania z wybranej przez siebie formy komunikowania się;
– prawo współdecydowania wraz z rodzicami lub opiekunami prawnymi o wybranej formie komunikowania się, jeżeli jest osobą uprawniona, która nie posiada pełnej zdolności do czynności prawnych.
Zamiar skorzystania z pomocy tłumacza języka migowego przy realizacji świadczenia medycznego należy zgłosić najpóźniej na trzy dni robocze przed dniem zamierzonej realizacji świadczenia: mailowo na adres biuro@fundacjahospicyjna.pl, telefonicznie pod numerem +48 58 345 90 60 lub osobiście na Recepcji Hospicjum im. ks. Eugeniusza Dutkiewicza SAC, przy ul. Mikołaja Kopernika 6 w Gdańsku.
Istnieje także możliwość skorzystania z usługi Wideotłumacza (wideo-rozmowy za pośrednictwem Internetu) udostępnionej online przez Polski Związek Głuchych. www.wideotlumacz.pl
Usługa ta jest realizowana w godzinach pracy Hospicjum im. ks. Eugeniusza Dutkiewicza, w dni powszednie w godzinach od 8.00 do 16.00.
W budynkach Fundacji Hospicyjnej nie ma pętli indukcyjnych
W Fundacji Hospicyjnej są na stałe zapewnione inne metody i środki wspierające komuniko-wanie się, w szczególności takie jak:
– korzystanie z poczty elektronicznej i platform komunikacyjnych online;
– przesyłanie wiadomości tekstowych i dźwiękowych, w tym z wykorzystaniem wiadomości SMS, MMS lub aplikacji mobilnych;
– komunikacja audiowizualną, w tym z wykorzystaniem aplikacji mobilnych;
– strony internetowe spełniające standardy dostępności dla osób niepełnosprawnych.
Dostępność społeczna (różnorodność odbiorców)
Działania Fundacji Hospicyjnej kierowane są do osób kwalifikujących się do naszej opieki i/lub udziału w projekcie bez względu na płeć, pochodzenie rasowe lub etniczne, poglądy polityczne, przekonania religijne lub światopoglądowe, sytuację finansową, orientację seksualną lub wiek.