Drodzy Przyjaciele,
Zapraszamy do udziału w IX kampanii społecznej „Hospicjum to też Życie”.
Tematem tegorocznej IX kampanii społecznej „Hospicjum to też Życie” będzie sztuka komunikacji w opiece medycznej.
Jej celem jest pokazanie, jak ważna jest właściwa komunikacja pomiędzy zespołem leczącym i pacjentem oraz pacjentem i jego rodziną oraz jakie negatywne skutki zarówno u chorego, jak i w odniesieniu do personelu medycznego niewłaściwa komunikacja wywołuje. Pacjent nie rozumie lub nie umie poradzić sobie z przekazaną bolesną informacją i w konsekwencji nie nawiązuje pozytywnych relacji z zespołem leczącym, bliskimi, traci zaufanie, nie współpracuje w procesie leczenia, trudniej znosi zabiegi terapeutyczne. Personel medyczny natomiast nie radzi sobie z narastającymi emocjami i stresem, co w konsekwencji prowadzi do wypalenia zawodowego. Chcielibyśmy także, aby w podczas kampanii zostały pokazane dobre praktyki właściwej komunikacji.
Temat, chociaż już prezentowany we współorganizowanej z Gazetą Wyborczą akcji społecznej „Umierać po ludzku”, jest ciągle żywy i nierozwiązany.
Kampania „Hospicjum to też Życie” rozpocznie się 13.10.2012 roku (Światowy Dzień Hospicjów i Opieki Paliatywnej) a zakończy 31.12.2012 roku. Fundacja Hospicyjna organizuje ją we współpracy z Telewizją Polską SA, mediami ogólnopolskimi, regionalnymi i lokalnymi.
Partnerami merytorycznymi będą: Polskie Towarzystwo Psychoonkologiczne, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej, Krajowy Duszpasterz Hospicjów.
W czasie trwania kampanii Fundacja będzie prowadzić zbiórkę publiczną za pomocą charytatywnego SMS-a oraz wpłat na konto. Zabrane pieniądze zostaną wykorzystane na przeprowadzenie szkoleń dla pracowników hospicjów biorących udział w kampanii oraz na pomoc osieroconym dzieciom. Gorąco zachęcam do przystąpienia do kampanii podejmującej kolejny ważny społecznie temat, łączący środowisko hospicyjne hasłem Hospicjum to też Życie.
Szczegóły wkrótce!